Zadania w projekcie
Zadanie I
„Propedeutyka genetyki dla studentów Wydziału Pielęgniarstwa i Nauk o Zdrowiu” przewiduje realizację zajęć wyrównawczych dla studentów I roku wspomnianego wydziału z zakresu biologii medycznej, fizjologii i genetyki, zorientowanych na wyjaśnienie funkcjonowania organizmu jako całości (interdyscyplinarność nauk).
Zadanie II
„Indywidualne programy rozwoju studenta w obszarze tematycznym genetyka” zostało zaplanowane jako program indywidualnej opieki merytorycznej dla licencjatów i magistrantów (wsparcie opiekuna-mentora studenta, pomoc w wyborze praktycznego tematu badawczego pracy licencjackiej lub magisterskiej w oparciu o konkretny przypadek, pomoc w wyborze szkoleń, interpretacji wyników badań naukowych studenta). Zadanie to obejmuje mentoring dla 20 studentów studiów I i II stopnia Wydziału Pielęgniarstwa i Nauk o Zdrowiu posiadających wysoką średnią ocen, którzy zadeklarują wybór tematu rozprawy licencjackiej lub magisterskiej z zakresu genetyki medycznej. Rola opiekuna polega na konsultacjach i kierowaniu studenta, przekazaniu wiedzy dotyczącej technik badawczych, przekazaniu praktycznych umiejętności laboratoryjnych, włączeniu studenta w prace zespołów badawczych Uniwersytetu Medycznego w Lublinie nad złożonymi zagadnieniami z zakresu genetyki.
Zadanie III
„Opieka specjalistyczna nad osobą starszą” stanowi moduł realizowany na kierunkach Pielęgniarstwo, Fizjoterapia i Zdrowie publiczne. W tym zadaniu przewidziane są następujące etapy:
- opracowanie programu ramowego modułu, programów poszczególnych bloków,
- utworzenie Pracowni Symulacyjnej z biblioteką,
- opracowanie narzędzi ewaluacji,
- realizacja zajęć dla 600 studentów 3 semestru studiów II stopnia. Przewidziana forma realizacji to warsztaty wg sylabusów, ćwiczenia w pracowni symulacyjnej oraz staże w palcówkach geriatrycznych (prowadzone przez kadrę obcą).
Zadanie IV
„Organizacja i zarządzanie opieką długoterminową” będzie realizowane w formie fakultetu na kierunku pielęgniarstwo. Jego zadaniem jest dostarczenie studentom wiedzy i umiejętności menadżerskich w zakresie usług zdrowotnych i opieki nad osobami starszymi oraz zarządzanie opieką długoterminową osób starszych. Zajęcia składają się z części teoretycznej (10 godz.) oraz praktycznej (35 godz. odbywających się w placówkach realizujących opiekę długoterminową na terenie Lublina). Zajęcia praktyczne prowadzone będą przez dwie osoby – nauczyciela akademickiego oraz przedstawiciela placówki (jej dyrektora lub menadżera).
Zadanie V
Zadanie V ma charakter pilotażowego kursu specjalistycznego „Opieka i leczenie osób starszych”, w którym wezmą udział studenci kierunku lekarskiego. Program kursu obejmuje zagadnienia wielolekowości osób starszych, urazów, oceny wydolności oddechowo-krążeniowej, terapii przeciwbólowej osoby starszej, prewencji delirium, komunikacji i elementów medycyny paliatywnej oraz anatomii starzenia. W trakcie zajęć zostaną wykorzystane symulatory geriatryczne i debriefing, opracowane autorskie scenariusze oparte na opisach przypadków u pacjentów geriatrycznych, a na tej podstawie przygotowane materiały audio-video do Obiektywnego Strukturyzowanego Video Egzaminu konsultowane i oceniane przez ekspertów.
Zadanie VI
Zadanie VI to 150-godzinny kurs kierunkowy „Farmacja kliniczna”. Program kursu obejmuje kierunkowe tematy z pogranicza medycyny i farmacji: politerapia i choroby przewlekłe, choroby genetyczne, farmakokinetyka, biofarmacja, terapia monitorowana oraz zajęcia praktyczne: psychogeriatria, poradnia geriatryczna, hospicjum. W trakcie kursu studenci odbędą 80 godz. wykładów, 70 godz. ćwiczeń oraz 50 godz. praktykę w placówkach psychogeriatrycznych, hospicjach itp.
Zadanie VII
„Biuro Karier MEDFUTURE” jest pilotażową formą wsparcia studentów Uniwersytetu Medycznego w Lublinie w zakresie informacji i orientacji zawodowej n/t tendencji rynkowych w zawodach medycznych i obejmuje:
- badanie pracodawców i podmiotów ochrony zdrowia w zakresie diagnozy zapotrzebowania rynku pracy na zawody medyczne,
- konferencję promującą zagadnienia łączenia studiów z tendencjami na rynku pracy,
- warsztaty obejmujące tematykę:
- jaka specjalizacja ma przyszłość?,
- zespoły interdyscyplinarne w pracy zawodowej,
- komunikacja z trudnym pacjentem,
- medycyna spersonalizowana,
- rynek usług medycznych
- konkurs z nagrodami „Ja i medycyna”.
Kalendarium
Styczeń 2025
Pon | Wto | Śro | Czw | Pią | Sob | Nie |
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | ||
06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |